MUDr. Kratochvíl

Léčba rázovou vlnou - tenisové lokte, patní ostruhy

Nová metoda léčení pulzní rázovou vlnou

Pacienti trpící bolestmi šlach a úponů např. tenisovým loktem, patní ostruhou nebo bolestmi Achillovy šlachy se mohou svých obtíží rychle zbavit. Nová léčebná metoda využívá pro léčení těchto onemocnění pulzní rázovou vlnu aplikovanou na postižené tkáně. Naše ambulance tuto metodu úspěšně používá s pomocí moderního přístroje MASTERPULS MP 200 (výrobce STORZ, Švýcarsko). Pro odstranění potíží stačí aplikace několika léčebných procedur. Úspěšnost této léčebné metody je vysoká - až 90%.

Výhody pro pacienta:

Pro úspěšné léčení potíží je potřeba aplikovat minimálně 5 léčebných procedur.

Léčba  patní ostruhy rázovou vlnou Léčba bolestí ramene rázovou vlnou

Léčba patní ostruhy rázovou vlnou, léčba bolestí ramene rázovou vlnou

Přístroj MASTERPULS MP 200

Pro léčbu pulsní rázovou vlnou používáme přístroj MASTERPULS MP 200. Tento přístroj mění vzduchovou vlnu, která je do něj vháněna pod tlakem 5 - 6 tisíc hektopascalů ve vlnu zvukovou. Ta se přednáší do postižené tkáně, kde působí do hloubky 4 - 5 cm. Zvuková vlna postiženou tkáň "probouzí k životu", rozpouští vápenaté usazeniny v kloubech a šlachách, místo prokrví a povzbudí buňky, které začnou produkovat kolagen. Lépe se hojí například i kosti po zlomeninách.

Pacienti přirovnávají pocit v místě aplikace k "ťukání" kladívkem. Při každém sezení lékař potře postižené místo gelem a pak ho přejíždí speciální hlavicí přístroje, sezení trvá kolem 5 min.

Přístroj MASTERPULS MP 200

Přístroj MASTERPULS MP 200 na léčbu rázovou vlnou

Použití léčení rázovou vlnou

Léčení pulsní rázovou vlnou je vhodné u celé řady potíží:

Ke každému pacientovi přistupujeme individuálně a v závislosti na diagnóze aplikujeme minimálně 5 procedur, mezi nimiž by se měl dodržet časový odstup jeden týden. Po aplikované proceduře by měl pacient dodržovat relativní klidový režim tři dny, to ovšem neznamená klid na lůžku, ale především vyloučení činností, které vedly ke vzniku jeho potíží. Po skončení celé série povolujeme postupně plnou zátěž bez omezení.

Biomechanická stimulace svalů, šlach a úponů šlach

Nově nabízíme prostřednictvím D-ACTOR technologie biomechanickou stimulaci ( BMS ) na podkladě mechanické aplikace vibrujících pulsů při namožení a přetížení svalů, šlach nebo jejich úponů.

Ukázky

Léčba tenisového lokte rázovou vlnou

Léčba zadní patní ostruhy rázovou vlnou

Sanofi